Η Νέα Διάπλαση Μπολατίου φιλοξενεί και παρουσιάζει σε συνεργασία με τον Κώστα Κάππα και το ΔΗΠΕΘΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ την
παράσταση «Η ΒΕΡΑ» του Δ.Κεχαίδη για 2 μόνο παραστάσεις το Σάββατο
16 και την Κυριακή 17 Μαΐου στις 8μμ στο Πολιτιστικό Κέντρο Μπολατίου. Γενική είσοδος 10 ευρώ για κρατήσεις θέσεων: 6945871808, 6974608079
Η
»ΒΕΡΑ» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στο υπόγειο του ΘΕΑΤΡΟΥ
ΤΕΧΝΗΣ μαζί με το «ΤΑΒΛΙ» σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κούν. Αποτελεί μία
από τις πιο συγκινητικές κωμωδίες του νεοελληνικού θεάτρου και ένα από
τα σπουδαιότερα δημιουργήματα του Δ.Κεχαίδη.
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Τρεις αδελφικοί φίλοι που πολέμησαν μαζί στη Μικρασία συναντιούνται όπως συνηθίζουν τα βράδια στο σπίτι-παλαιοβιβλιοπωλείο του ενός ,του Προκόπη. Λάρισα, χειμώνας, νύχτα, έξω καταρρακτώδης βροχή η κουβέντα ξεκινάει…Έρωτας, φιλία, εμμονή, συμβιβασμός, όλα στο τραπέζι.
ΜΑΡΙΑ…μήλον της έριδος.
-ΠΡΟΚΟΠΗΣ,,,τρελλά ερωτευμένος μαζί της.
-ΜΗΤΣΟΣ …χρυσοχόος ίσως και να πήγε μαζί της.
-ΚΩΣΤΑΣ…πλανόδιος πωλητής κατά φαντασίαν μισογύνης…σίγουρα ΔΕΝ πήγε μαζί της.
Όλα περιστρέφονται γύρω από ΜΙΑ ΜΑΡΙΑ που δεν εμφανίζεται ποτέ και ΜΙΑ ΒΕΡΑ που δήθεν έφτιαξε ή δήθεν έχασε στο χρυσοχοείο του ΜΗΤΣΟΥ. Η πλάκα μεγάλη, ο καβγάς πιο μεγάλος η φιλία δοκιμάζεται. Όλα τα άπλυτα στη φόρα .ΤΡΕΙΣ 65ΧΡΟΝΟΙ ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ Β Ε Ρ Α.
Τρεις αδελφικοί φίλοι που πολέμησαν μαζί στη Μικρασία συναντιούνται όπως συνηθίζουν τα βράδια στο σπίτι-παλαιοβιβλιοπωλείο του ενός ,του Προκόπη. Λάρισα, χειμώνας, νύχτα, έξω καταρρακτώδης βροχή η κουβέντα ξεκινάει…Έρωτας, φιλία, εμμονή, συμβιβασμός, όλα στο τραπέζι.
ΜΑΡΙΑ…μήλον της έριδος.
-ΠΡΟΚΟΠΗΣ,,,τρελλά ερωτευμένος μαζί της.
-ΜΗΤΣΟΣ …χρυσοχόος ίσως και να πήγε μαζί της.
-ΚΩΣΤΑΣ…πλανόδιος πωλητής κατά φαντασίαν μισογύνης…σίγουρα ΔΕΝ πήγε μαζί της.
Όλα περιστρέφονται γύρω από ΜΙΑ ΜΑΡΙΑ που δεν εμφανίζεται ποτέ και ΜΙΑ ΒΕΡΑ που δήθεν έφτιαξε ή δήθεν έχασε στο χρυσοχοείο του ΜΗΤΣΟΥ. Η πλάκα μεγάλη, ο καβγάς πιο μεγάλος η φιλία δοκιμάζεται. Όλα τα άπλυτα στη φόρα .ΤΡΕΙΣ 65ΧΡΟΝΟΙ ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ Β Ε Ρ Α.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΠΠΑΣ
Σκηνικά -Κοστούμια : ΧΡΥΣΑ ΔΑΠΟΝΤΕ
Φωτισμοί :ΕΛΕΝΑ ΣΙΩΚΟΥ
Βοηθός Σκηνοθέτη: ΒΑΓΓΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΠΠΑΣ
Σκηνικά -Κοστούμια : ΧΡΥΣΑ ΔΑΠΟΝΤΕ
Φωτισμοί :ΕΛΕΝΑ ΣΙΩΚΟΥ
Βοηθός Σκηνοθέτη: ΒΑΓΓΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Διανομή:
ΜΗΤΣΟΣ: Κων/νος Κάππας
ΠΡΟΚΟΠΗΣ: Κανέλλης Γιώργος
ΚΩΣΤΑΣ: Μαρσέλος Δημήτρης
ΜΗΤΣΟΣ: Κων/νος Κάππας
ΠΡΟΚΟΠΗΣ: Κανέλλης Γιώργος
ΚΩΣΤΑΣ: Μαρσέλος Δημήτρης
«Σημείωμα Σκηνοθέτη»
Με
μεγάλη μου χαρά για δεύτερη συνεχή χρονιά παίζω και σκηνοθετώ έργο του
Δ.Κεχαίδη. Τα έργα αυτού του σπουδαίου συγγραφέα προβάλουν μια εποχή
βαθιά ριζωμένη μέσα μου που πρόλαβα στο φεύγα της και που διαμόρφωσε ένα
μεγάλο μέρος του χαρακτήρα μου με τις αυλές και τα γιασεμιά, τα
τζούκ-μποξ, τις χτένες στην κωλότσεπη, την αρπαχτή, τη μαγκιά, την
μεγάλη ευαισθησία αλλά και τη σκληρότητα ανθρώπων που βγήκαν από
πολέμους και ξεριζωμούς, όπου πρωταρχικό ζητούμενο ήταν η επιβίωση.
Ο
ΠΡΟΚΟΠΗΣ, Ο ΜΗΤΣΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΩΣΤΑΣ της ΒΕΡΑΣ είναι οι παππούδες μου που
πολέμησαν μέχρι τον Σαγγάριο. Ίσως αυτός να είναι τελικά και ο λόγος που
ο ΚΕΧΑΙΔΗΣ παραμένει επίκαιρος. Ρίχνοντας “ξεκάθαρες” ματιές στο
παρελθόν μπορούμε ίσως, να επαναπροσδιοριστούμε στο μέλλον.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Δ.ΚΕΧΑΙΔΗ
“Εγκυμονώ τη γραφή μέσα από τη μοναξιά. Η απομόνωση, το γύρισμα στους απλούς καιρούς σου φρεσκάρει την αφέλεια -και η αφέλεια πιστεύω είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία των έργων τέχνης- και μαζί την ωρίμαση. Σ” εμποδίζει να πέσεις σε μια συνεχιζόμενη σκληρότητα. Σε βοηθά να ξαναβρείς τις ρίζες, τους ανθρώπους απ” όπου και για όπου γράφεις. Ή πιο σωστά γράφουμε, αφού όλη η δουλειά γίνεται με την Ελένη Χαβιαρά. Γιατί αν δεν απομονωθείς με αυταπάρνηση απ” το καθημερινό, σημερινό σου περιβάλλον, χάνεις αυτά από τα οποία πιάνεσαι.”
“Εγκυμονώ τη γραφή μέσα από τη μοναξιά. Η απομόνωση, το γύρισμα στους απλούς καιρούς σου φρεσκάρει την αφέλεια -και η αφέλεια πιστεύω είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία των έργων τέχνης- και μαζί την ωρίμαση. Σ” εμποδίζει να πέσεις σε μια συνεχιζόμενη σκληρότητα. Σε βοηθά να ξαναβρείς τις ρίζες, τους ανθρώπους απ” όπου και για όπου γράφεις. Ή πιο σωστά γράφουμε, αφού όλη η δουλειά γίνεται με την Ελένη Χαβιαρά. Γιατί αν δεν απομονωθείς με αυταπάρνηση απ” το καθημερινό, σημερινό σου περιβάλλον, χάνεις αυτά από τα οποία πιάνεσαι.”